سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص شگفت انگیز تخم مرغ سبز ( بدون آنتی بیوتیک )

خواص شگفت انگیز تخم مرغ سبز ( بدون آنتی بیوتیک )

خواص شگفت انگیز تخم مرغ سبز ( بدون آنتی بیوتیک )

تخم مرغ به عنوان یکی از مهم ترین و مغذی ترین مواد غذایی مورد نیاز انسان ها شناخته شده است و نقش بسیار مهمی در تامین پروتئین، ویتامین، املاح، کربوهیدرات و فیبر غذایی، چربی ها و کلسترول دارد که هر یک به نحوی برای سلامت انسان مورد نیاز است. با توجه به بررسی های انجام شده به طور متوسط هر فرد ایرانی سالانه 160 تخم مرغ مصرف می نماید که این آمار نسبت به کشور های توسعه یافته بسیار کم می باشد. بسیاری از افراد با خود می پندارند که تخم مرغ به دلیل داشتن کلسترول بسیار زیاد یکی از موارد موثر در اضافه وزن می باشد به همین دلیل این ماده غذایی بسیار مهم را از سبد غذایی خود به طور کامل حذف می کنند اما از خواص دیگر آن غافل هستند. باید بدانید که تخم مرغ های بدون آنتی بیوتیک و ارگانیک نه تنها خطری برای سلامتی انسان ندارد بلکه تمام مواد مذکور مورد نیاز بدن انسان را تامین می کند. مجتمع تولیدی تخم مرغ سبز پور علی با هدف تولید تخم مرغ هایی که نه تنها هیچ گونه خطری برای انسان ندارد بلکه به دلیل ارگانیک بودن و عدم استفاده از رنگ دانه های مصنوعی همچنین تولید اتوماتیک و بدون دخالت دست بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این مواد مغذی یکی از مهم ترین خوراکی ها در رژیم غذایی ورزشکاران نیز تخم مرغ می باشد. 


 

 

10 خاصیت شگفت انگیر تخم مرغ

  •  خواص تخم مرغ برای جبران کمبود آهن: آهن به دلیل حمل اکسیژن در خون نقش بسیار موثری در تامین انرژی و سیستم ایمنی بدن دارد. زرده تخم مرغ حاوی مقدار بسیار زیادی از آهن مفید می باشد و برای افرادی که به دلیل کمبود آهن دچار سرگیجه و از دست دادن انرژی می شوند بسیار مفید است.
  • خواص تخم مرغ برای جبران کمبود مواد مغذی: تخم مرغ متشکل از فولات ( B9 ) – ویتامین B12 – ویتامین‌های A، E که هریک برای سلامتی انسان نقش حیاتی دارند و برای تامین مواد مغذی بدن ضروری می باشد.
  • خواص شگفت انگیز تخم مرغ سبز ( بدون آنتی بیوتیک )
  • خواص تخم مرغ برای بهبود عملکرد بدن: دو تخم مرغ حاوی 10 گرم پروتئین می باشد به همین دلیل به عنوان یک مواد غذایی مغذی که اکثر ویتامین های بدن به جز ویتامین C را تامین می کند شناخته شده است و مصرف این مواد غذایی کامل به همراه مقداری نان و آب میوه انرژی کامل برای فعالت های روزمره را تامین خواهد کرد.
  • خواص تخم مرغ برای پایین آوردن کلسترول: بسیاری از مردم با این تفکر که مصرف تخم مرغ باعث افزایش کلسترول خون در بدن می شود و این مواد غذایی بسیار مهم را از مصرف روزانه خود حذف می کنند باید بگوییم که طبق تحقیقات جدید اثبات شده است که مصرف تخم مرغ با بیماری های قلبی رابطه معکوس دارد زیرا کلسترول موجود در تخم مرغ تاثیر بد بر بدن ندارد البته لازم به ذکر است که تاثیر کلسترول بر روی اشخاص مختلف متفاوت است مثلا در 70 درصد از افراد تخم مرغ اصلا تفاوتی در میزان کلسترول خون آن ها ایجاد نمی کند و در 30 درصد باقی مانده که به پاسخ دهندگان بیش از حد شناخته شده اند تخم مرغ تنها می تواند تغییر جزئی در کلسترول کلی بدن و کلسترول LDL ایجاد کند
  • خواص تخم مرغ برای کاهش وزن: طبق تحقیقات انجام شده بر روی افرادی که به دنبال کاهش وزن خود هستند، کسانی که در صبحانه از زرده تخم مرغ استفاده نموده اند به دلیل احساس سیری که در طول روز داشته اند کاهش وزن بیشتری نسبت به افراد دیگر داشته اند.
  • خواص تخم مرغ برای بهبود سلامت مغز: هر عدد تخم مرغ حاوی مقدار زیادی کولین می باشد که به رشد و سلامت مغز و همچنین رشد مغز جنین کمک شایانی می کند که مادران باردار می توانند با مصرف روزانه دو عدد تخم مرغ این مواد مغذی را تامین کنند.
  • خواص شگفت انگیز تخم مرغ سبز ( بدون آنتی بیوتیک )
  • خواص تخم مرغ برای سلامت چشم: تخم مرغ حاوی مقدار زیادی لوتئین و زیگزانتین و آنتی اکسیدان های مفید برای چشم است که خطر ابتلا به آب مروارید و و دژنراسیون ماکولا که دو تا از رایج ترین اختلالات چشمی هستند را کاهش دهد. همچنین تخم مرغ حاوی ویتامین A زیادی در خود است و می تواند سطح ویتامین A بدن را افزایش دهد. کمبود این ویتامین در بدن باعث نابینایی است.
  •  خواص تخم مرغ برای حفظ انرژی بدن: تخم مرغ سرشار از ویتامین B است و به همین دلیل به حفظ انرژی بدن در طول انجام فعالیت های روزانه کمک زیادی می‌کند. برای تاثیر بیشتر بهتر است تخم مرغ را به صورت کامل استفاده کنید.
  • خواص تخم مرغ برای پوست: تخم مرغ به دلیل داشتن بیوتن، سلنیوم و ویتامین A به حفظ و سلامت پوست کمک بسیار زیادی می کند در واقع سلنیوم به عنوان خط اول دفاعی به عنوان محافظ پوست در برابر آسیب اکسیداسیون عمل می‌کند بنابراین مصرف این مواد غذایی چه به صورت خوراکی چه به صورت ماسک بسیار مفید است.
  • خواص تخم مرغ برای حفظ سلامت مو: اگر قبلا در مصرف روزانه خود سولفور، ویتامین B12 و ویتامین A کافی نداشتید، می‌توانید با گنجاندن تخم مرغ در رژیم غذایی‌تان شاهد رشد سریع‌تر موهای‌تان باشید. تخم مرغ سرشار از آمینواسیدهای حاوی سولفور است و ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی دارد، به این ترتیب به حفظ سلامت مو و ناخن کمک می‌کند.
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان سینه: ماده کولین خطر ابتلا به سرطان سینه را بسیار کاهش می دهد و این ماده بسیار مهم در تخم مرغ به مقدار زیادی یافت می شود شما می توانید با مصرف دو عدد تخم مرغ از این بیماری مصون بمانید.

تخم مرغ سبز بدون آنتی بیوتیک و ارگانیک سبز مجنمع تولیدی پور علی تمام ویژگی های گفته شده را دارا می باشد همچنین شما می توانید با خرید تخم مرغ های این مجنمع تولیدی علاوه بر کیفیت بالا سلامت خود را تضمین کنید.

منبع : خواص شگفت انگیز تخم مرغ سبز ( بدون آنتی بیوتیک )