سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تقویت بینایی با تخم مرغ

 

تقویت بینایی با تخم مرغ

تقویت بینایی با تخم مرغ

یکی از دلایل بسیار مهم نابینایی ، نارسایی و ضعف در شبکیه می باشد که معمولا در سنین بالا اتفاق میفتد. این نارسایی زمانی رخ می دهد که حساس ترین منطقه شبکیه که به نور واکنش نشان می دهد ، تخریب شده باشد. با توجه به اهمیت قوه بینایی تمامی افراد باید همواره به دنبال راهکارهایی در جهت جلوگیری از کوری و تقویت قوه بینایی خود باشند. به همین منظور ما در این مقاله تلاش نموده ایم با معرفی مواد غذایی که از عارضه کوری جلوگیری می کند به شما عزیزان کمک کنیم. لوتئین یکی از موادی است که تا حد زیادی می تواند منجر به تقویت شبکیه چشم شود ، این ماده بسیار مهم به زرد رنگ بوده و تنها در گیاهان یافت می شود. گیاهان برای تکمیل فرآیند فتوسنتز و دریافت نور آفتاب به جذب نور آبی نیاز خواهند داشت به همین علت لوتئین تولید می کنند. زرده تخم مرغ و اسفناج حاوی مقدار زیادی لوتئین می باشند ، حال ممکن است این سوال را مطرح کنید که چگونه ممکن است لوتئین موجود در گیاهان به زرده تخم مرغ منتقل شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تولید کنندگان تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک برای پر رنگ نمودن زرده تخم مرغ ها از لوتئین به عنوان مکمل برای پرورش مرغ‌های ماشینی استفاده می کنند.

تقویت بینایی با تخم مرغ

با توجه به تحقیقات به عمل آمده محققان دریافتند که زرده تخم مرغ حاوی تعداد زیادی آنتی اکسیدان موثر می باشد که می تواند تا حد زیادی از عارضه کوری جلوگیری کند. باید توجه داشته باشید که تخریب شدن شبکیه چشم هیچ درمانی ندارد اما می توانید با مصرف مواد معدنی مختلف ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و  لوتئین موجود در سبزیجات و تخم مرغ از بروز این بیماری جلوگیری کنید.

لوتئین و گزانتئین ، کارتنوئیدهایی هستند که بخش اعظمی از شبکیه چشم را تشکیل می دهد. لازم است گفته شود که زرده تخم مرغ این دو ماده ارزشمند را داراست و شما می توانید با مصرف آن تا حد زیادی به قوه بینایی خودتان کمک کنید ، همچنین لوتئین مانع از انسداد سرخ رگ ها می گردد و همین امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد. مصرف روزانه یک عدد تخم مرغ به دلیل داشتن ویتامین A سلامت چشم و پوست شما را تضمین خواهد کرد و در صورت نبود این ویتامین در بدن شما قوه بینایی شما خطرناک خواهد بود.

تقویت بینایی با تخم مرغ


نکات مهم: 

  • رنگدانه های موجود در شبکیه چشم ، آن را در برابر اشعه های مضر مقاوم می کند. (در ابتدای مقاله گفته شد که اینرنگدانه ها چگونه تولید می شوند)
  • برخی از آنتی اکسیدان ها از عارضه کوری جلوگیری می کنند که این آنتی اکسیدان ها در بدن ساخته نمی شوند بلکه در موادی مانند گیاهان ، میوه ها ، تخم مرغ به وفور یافت می شود.
  • محققان معتقد هستند که  لوتئین موجود در تخم مرغ با مواد غذایی دیگری مانند اسفناج جذب بهتری خواهد داشت.
  • کارتنوئیدهای موجود در مواد غذایی در بدن به ویتامین A تبدیل شده و قوه بینایی را تقویت می کند.
  • یکی دیگر از فواید کارتنوئیدها این است که تمام واکنش های شیمیایی خطرناک بدن را از بین برده و خاصیت ضد سرطانی خواهد داشت.
  • وجود کارتنوئیدها در بدن باعث تقویت حواس پنجگانه (بویایی – شنوایی – چشایی – بینایی – لامسه) می گردد.

یک وعده کامل و سالم غذایی مولتی ویتامین دار با مصرف یک عدد تخم مرغ برابری می کند. شما می توانید برای خرید تخم مرغ های با کیفیت با نمایندگی تخم مرغ سبز پور علی تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت عمده تخم مرغ کلیک کنید.


منبع : تقویت بینایی با تخم مرغ