سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین

 

آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین

آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین

اکثر خانواده های ایرانی هنگام تحویل سال برای بزرگداشت آیین کهن ایران باستان ، سفره هفت سین که هر یک نماد زیبایی هستند را برای خود درست می کنند. معمولا خانواده ها کنار هفت سین خود تعدای تخم مرغ رنگی که نمادی از باروری و رشد زیبایی ها می باشند را قرار می دهند تا سال جدید برای آن ها پربارتر و زیباتر از سال قبل باشد همچنین پوست تخم مرغ به تنهایی نیز سمبل آسمان و کیهان می باشد. همانطور که می دانید تخم مرغ یکی از زیباترین وسیله های هفت سین است که کودکان بسیار به آن علاقه دارندو بیشتر مواقع دوست دارن تخم مرغ ها را خودشان رنگ آمیزی کنند. باید توجه داشته باشید که به هیچ عنوان از رنگ های شیمیایی استفاده نکنید ، قطعا این سوال برایتان مطرح می شود که از چه رنگ هایی برای رنگ آمیزی تخم مرغ ها استفاده کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که برای جلوگیری از آسیب رسیدن به پوست دست و ریه های خود همواره از رنگ های طبیعی که در ادامه مطلب نحوه درست کردن آن را به شما آموزش خواهیم داد ، استفاده کنید.  شما می توانید برای خرید تخم مرغ های با کیفیت با نمایندگی تخم مرغ سبز تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت عمده تخم مرغ کلیک کنید.

آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین

برای تهیه نمودن رنگ های طبیعی می توانید از پوست انار ، زرد چوبه ، لبو ، پوست پیاز قرمز ، قهوه و چایی استفاده کنید همچنین استفاده از رنگ های شیمیایی بی ضرر مانند کواش ، آب رنگ ، مداد رنگی و … می توانند در زیبا تر شدن تخم مرغ های شما تاثیر بسزایی داشته باشد. شما می توانید تمام رنگ های طبیعی ذکر شده را با مقداری آب و یک قاشق غذاخوری سرکه به مدت 15 الی 20 دقیقه بجوشانید سپس اجازه دهید با دمای اتاق خنک شود. در مرحله بعد مجددا تخم مرغ ها را در رنگ طبیعی قرار داده و اجازه دهید 15 دقیقه دیگر بجوشد.

تزئین تخم مرغ به روش کهکشانی:

برای تهیه این نوع تخم مرغ هفت سین باید مقداری رنگ اکرلیک سیاه و سفید، رنگ های دیگر مثل نقره ای و طلایی ، بنفش، آبی، زرد، و یک تکه ابر و یک قلم مو یا مسواک تهیه کنید. در مرحله اول باید تخم مرغ ها را به وسیله رنگ اکریکی کاملا سیاه کنید و بعد هر یک از رنگ هایی که دارید را با رنگ سیاه ترکیب کنید و آن را با ابر و به صورت نامنظم روی تخم مرغ ها بزنید. در پایان با استفاده از قلم مو یا مسواک رنگ سفید و طلایی و نقره ای را روی تخم مرغ بپاشید. و بعد از پاشیدن هر رنگ اجازه دهید چند دقیقه خشک شود سپس رنگ بعدی را بپاشید.

تزئین تخم مرغ به روش تیله ای:

برای تهیه این نوع تخم مرغ شما به یک ظرف پلاستیکی ، لاک ناخن آبی رنگ ، آب ولرم و دستکش نیاز دارید. ابتدا سه چهارم ظرف پلاستیکی را با آب ولرم پر کنید سپس مقداری لاک ناخن را درون آب بریزید. نکته ای که لازم است گفته شود این است که هر چقدر مقدار لاک را بیشتر بریزید رنگ تخم مرغ ها پر رنگ تر و بخش های رنگی آن بیشتر خواهد شد. تخم مرغ ها را در آب قرار داده و برای خارج کردن آن ها از دستکش استفاده کنید. تمام کارهای گفته شده را می توانید با رنگ های دیگر هم امتحان کنید.

آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین

تزئین تخم مرغ با استفاده از خمیر ریش:

شما می توانید یک روش ساده دیگری را برای تزئین تخم مرغ های خود انتخاب کنید ، در این روش شما به مقداری خمیر ریش و چند قطره رنگ احتیاج دارید. ابتدا تخم مرغ ها را بجوشانید سپس خمیر ریش را درون ظرفی و رنگ مورد نظر را به آن اضافه کنید. تخم مرغ ها را داخل خمیر ریش رنگی بغلتانید و بعد از چند دقیقه آن را خارج کنید و اجازه دهید تا خشک شود. در پایان کف خمیر ریش را از روی تخم مرغ پاک کنید. شما می توانید با این روش های ساده تخم مرغ های بسیار زیبایی را برای سفره هفت سین خود تهیه کنید و از آن لذت ببرید ، حتی می توانید با استفاده از این روش ها تخم مرغ های زیادی را طراحی کنید و آن را به کودکان هدیه دهید.

منبع : آموزش رنگ کردن تخم مرغ هفت سین