سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه رولت تخم مرغ

 

طرز تهیه رولت تخم مرغ

همانطور که می دانید تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک حاوی مقدار زیادی پروتئین ، ویتامین ، املاح و مواد معدنی می باشد و مصرف آن به صورت روزانه می تواند مواد مورد نیاز بدن را تا حد زیادی تامین کند. بسیاری از افراد بعد از مدتی از مصرف تخم مرغ به صورت نیمرو و یا آب پز خسته می شوند و این ماده مغذی را از سبد غذایی خود حذف می کنند ، اما باید بگوییم که شما می توانید تخم مرغ را با مواد دیگر ترکیب نموده و یک غذای جدید را برای اعضای خانواده خود تهیه کنید. ما در این مطلب می خواهیم طرز تهیه یک غذای بسیار لذیذ با استفاده از تخم را به شما آموزش دهیم. رولت تخم مرغ یکی از غذاهایی است که شما می توانید به عنوان پیش غذا در مهمانی ها و یا برای عصرانه بپزید و آن را میل کنید ، لازم به ذکر است که این غذا به دلیل کامل بودن می تواند در وعده های اصلی شما نیز قرار بگیرد.

رولت تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک

شما می توانید رولت تخم مرغ را با توجه به مواد غذایی که در منزل دارید به شیوه های مختلف تهیه کنید ، که ما در ادامه نمونه هایی از این غذای خوشمزه را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه رولت تخم مرغ

مواد لازم :

تخم مرغ 4 عدد

تره 6 پر

هویج 1 عدد متوسط

کره یا روغن به میزان لازم

نمک ، زردچوبه و فلفل به میزان لازم

روش طبخ:

در ابتدا هویج را رنده کرده و تره ها را خرد کنید ، سپس تخم مرغ ها را در ظرفی بشکنید و آن را با چنگال هم بزنید تا جایی که کف کند. در قدم بعدی هویج، تره و ادویه ها را به همراه تخم مرغ ترکیب کنید. یک ماهیتابه مناسب را انتخاب کنید ، آن را بر روی حرارت گذاشته و روغن یا کره را اضافه کنید. بعد از داغ شدن روغن ، مواد را داخل آن ریخته و اجازه دهید تا کاملا سرخ شود. پس از سرخ شدن یک سمت مواد مانند کوکو آن را برگردانید تا سمت دیگر آن نیز سرخ شود. در پایان بگذارید کمی سرد شود و بعد به آرامی آن را رول کنید و برش بزنید.

 رولت تخم مرغ سبز و مرغ

مواد لازم

تخم مرغ 5 عدد
آرد 7 قاشق 
ماست دو قاشق سوپ خوری 
نمک و فلفل به مقدار لازم 
گوشت مرغ چرخ شده 300 گرم 
فلفل دلمه رنگی خرد شده 1 پیمانه 
پیاز خرد شده 1 عدد 
قارچ خرد شده 5 عدد 
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذا خوری 
سیر رنده شده یک حبه 
پنیر پیتزا نصف پیمانه

نحوه طبخ:

در ابتدا پیاز خرده شده را با کمی روغن تفت دهید، سپس گوشت مرغ را به آن اضافه کنید. نمک ، فلفل ، زردچوبه و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. بعد از حدودا 3 دقیقه قارچ ، فلفل دلمه ، پنیرپیتزا و سیر را به با مواد دیگر ترکیب کنید ، اجازه دهید کمی سرخ شود. در ظرفی دیگر تخم مرغ و ماست را هم بزنید تا یک دست شود. سپس آرد و نمک و زعفران را کم کم اضافه کنید و همزمان آن را هم بزنید. در پایان ماهیتابه مناسبی انتخاب کنید ، در آن کمی روغن بریزید بعد ازاین که کمی داغ شد ترکیب تخم مرغ و ماست را داخل آن ریخته و اجازه دهید هر دو طرف آن سرخ شود. بعد از سرخ شدن تخم مرغ آن را در ظرفی پهن کنید و موادی را که از قبل آن را سرخ نموده اید را وسط آن ریخته و رول کنید. در پایان با چاقو برش بزنید و میل کنید.

منبع : طرز تهیه رولت تخم مرغ