سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرز تهیه سوفله تخم مرغ

 

طرز تهیه سوفله تخم مرغ

طرز تهیه سوفله تخم مرغ

آیا می دانید که مصرف یک عدد تخم مرغ برابر با یک وعده کامل غذایی مفید می باشد؟ تخم مرغ یکی از غذاهای محبوب و پرمصرف در کل دنیا شناخته شده است چرا که حاوی مقدار بسیا زیادی سلنیوم ، کولین ، ویتامین ، پروتئین ، املاح و مواد معدنی می باشد و به تامین مواد غذایی مورد نیاز بدن کمک شایانی می کند. شما می توانید از این ماده غذایی برای پخت غذاهای بسیار متنوع استفاده کنید. همانطور که می دانید اصلی ترین مواد تشکیل دهنده املت ها و سوفله ها تخم مرغ می باشد که در اکثر کشورها به عنوان یک وعده غذایی کامل استفاده می شود. شما می توانید املت و سوفله ها را شیوه های مختلفی طبخ و سرو کنید همچنین مصرف این غذاها در میان وعده بسیار مناسب می باشد. شما با یادگیری غذاهای متنوعی که مواد اصلی آن تخم مرغ باشد ، می توانید اعضای خانواده و کودکانتان را به این غذای بسیار مغذی علاقمند کنید. چرا که بسیاری از افراد بعد از مدتی از مصرف تخم مرغ سرباز می زنند و تمایلی به مصرف آن ندارند ، اما اکیدا توصیه می کنیم که هرگز این ماده غذایی را از برنامه غذایی خود حذف نکنید و آن را به صورت های مختلف طبخ و میل کنید. در ادامه می توانید دستور پخت یکی از غذای بسیار لذیذ با تخم مرغ را بیاموزید و برای اعضای خانواده خود بپزید. شما می توانید برای خرید تخم مرغ های با کیفیت با نمایندگی تخم مرغ سبز تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید برای اطلاع از قیمت عمده تخم مرغ کلیک کنید.

طرز تهیه سوفله تخم مرغ

مواد لازم :

سفیده تخم مرغ 8 عدد

زرده تخم مرغ 4 تا 5 عدد

آرد سفید نرم 50 گرم ( قاشق سوپخوری )

وانیل نصف قاشق چایخوری

شکر 3 قاشق سوپخوری (75 گرم )

لیمو ترش یک عدد

پودر قند یک قاشق

نمک به مقدار لازم

دستور پخت: برای تهیه این غذای خوشمزه ابتدا لیمو ترش را با پوست رنده نموده و زرده تخم مرغ بدون آنتی بیوتیک ، یک قاشق نمک ، وانیل و شکر مخلوط کرده و با یک همز زن آن را خوب هم می زنیم تا جایی که کاملا غلیظ و حالت کشدار به خود بگیرد. در ظرفی دیگر سفیده تخم مرغ را به وسیله چنگال را آنقدر هم میزنیم تا مانند پنبه خشک شود. سپس مایعی که از قبل تهیه نموده اید را با سفیده تخم مرغ ترکیب کنید و به تدریج آرد را به آن اضافه کنید و آن را هم بزنید. در پایان ظرفی مناسب بیضی شکلی (نسوز) انتخاب کنید که دیواره های آن خیلی بلند نباشد. دیواره ها و کف ظرف را چرب کنید و مواد را داخل آن بریزید. ماکروفر را از قبل با دما 175 درجه سانتی گراد (350 درجه فارنهایت) گرم نموده و اجازه دهید مواد به مدت 20 الی 30 دقیقه داخل ماکروفر بپزد سپس آن را میل کنید.


طرز تهیه سوفله تخم مرغ

طرز تهیه سوفله فرانسوی با تخم مرغ

مواد لازم:

تخم مرغ 5 عدد

کره 55 گرم

شیر 2 لیوان

آرد الک شده 55 گرم

پنیر پیتزای پر چرب 160 گرم

نمک و فلفل به مقدار لازم

دستور پخت: در ابتدا ماهیتابه منابی را انتخاب نموده و بر روی حرارت بگذارید و کره را داخل آن بریزید تا ذوب شود سپس آرد را یک الی دوبار الک کنید و به کره اضافه کنید تا جمع شود و بوی خامی آن از بین برود. شیر و نمک و فلفل را اضافه کنید و اجازه دهید شیر به نقطه جوش برسد و همزمان آن را هم بزنید بعد از جوشیدن آن را از روی حرارت بردارید. در گام بعدی تخم مرغ ها را بشکنید ، زرده و سفیده را از هم جدا کنید. زرده را به مایعی که از قبل آماده کرده اید اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در گام بعد سریعا پنیر پیتزا را بریزید تا با گرمای مواد ذوب شود. سفیده های تخم مرغ و مقداری نمک را ترکیب کنید تا خود را بگیرد. اجازه دهید مایه سوفله سرد شود ، سپس سفیده زده شده را کم کم به مواد سوفله اضافه کنید. ظرف مناسبی به شکل بیضی (نسوز) انتخاب کنید آن را چرب نموده و دیواره های ظرف را آغشته به پنیر کنید. سپس مایه سوفله را داخل ظرف ریخته و آن را در ماکروفر قرار دهید و اجازه دهید به مدت 45 دقیقه با دمای ی 180 درجه سانتی گراد بپزد.

منبع : طرز تهیه سوفله تخم مرغ